fredag 4 mars 2011

Ny utmaning.


Min mobil ringer, jag svarar, Connoisseurs VD Susanne röst kvittrar glatt. - Peter, kan du tänka dig att bli chefredaktör, nu när Peder (Lamm) slutar? Spännande! säger jag och tackade ja häromdagen. Spännande ska det just bli att vara med och utveckla magasinet. Connoisseur lever ett synnerligen rikt och vitalt liv. Startskottet gick 1998 och har idag ca 72 000 läsare, samt kommer ut 4 gånger per år. Peder Lamm har gjort ett strålande jobb under de 5 år han har givit sin ton till magasinet och jag ska självklart göra mitt yttersta för att fortsatt förnöja och entusiasmera våra läsare. Idag har vi skickliga journalister, skribenter och experter som jag högaktar, Johan Hakelius, Niklas Svensson, Sofia Silfverstolpe och Olle Wästberg för att nämna några. De skriver om vitt skilda ämnen som resor, mode, innovation, välgörenhet, samhällsutveckling, historia och politik. Med andra ord sådant som jag själv är intresserad av. Känns som en bra start på 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar